Право на връщане
Отказване на пратка в момента на доставката й заради несъответствия
Вие – както всеки друг наш клиент – имате Право на преглед на пратките ви преди да ги приемете.
Това означава, че имате и правото и възможността да откажете получаването на поръчана от вас пратка в случай, че в момента на доставката установите, че:
(1) Доставената стока явно не съответства на поръчаната от вас;
(2) Стоката или нейната опаковка са повредени при транспортирането й, което е удостоверено при доставката с подписан от вас и куриера Протокол за увредена стока;
(3) Поръчаната стока не е била доставена в рамките на изрично уговорен срок или, ако няма такъв, не е била доставена в рамките на 14 календарни дни, считано от датата на имейла за потвърждение на поръчките с плащане при доставката (т.нар. наложен платеж с пощенски паричен превод), чрез ePay.bg или PayPal и считано от датата на постъпването на плащането по банковата ни сметка за поръчки с плащене с банков трансфер;
В тези три случаи ние се задължаваме да възстановим по сметката ви стойността на покупката ви, включително и разходите ви за доставката й, ако има такива. В случай, че сте отказали пратка с плащане при доставката (т.нар. наложен платеж с пощенски паричен превод), който не сте заплатили отказвайки я, няма сума, която да ви дължим.
Моля, обърнете обаче внимание, че не можете да откажете получаването, по каквато и да било причина, само на част от ваша пратка. В случай, че установите частично увреждане или несъответствие между поръчаното от вас и доставеното от нас, трябва да изберете между това да откажете да приемете цялата пратка или да я приемете изцяло и съответно да заплатите изцяло, ако сте я поръчали с плащане при доставката (т.нар. наложен платеж с пощенски паричен превод). В случай, че изберете второто, трябва да се свържете с нас за да ни кажете какво желаете да направим за наша сметка с несъответстващата стока: да ни я върнете и ние да ви върнем парите или да ни я върнете, а ние да ви доставим поръчаното от вас.
Право на връщане заради несъответствия след приемането на пратка
В случай, че установите несъответствия след получаването и заплащането на ваша пратка, имате право да поискате връщането й и възстановяване изцяло на платената от вас цена, когато:
(1) Цената, която сте платили не съответства на дължимата цена съгласно имейла за потвърждение на вашата поръчка, с изключение на случаите, когато сте ни платили през ваша левова сметка/карта през системата на PayPal (виж подробности тук);
(2) Когато откриете несъответствие между поръчана и доставена стока, което не сте могли да установите в момента на доставката. В такъв случай ние се ангажираме да подменим несъответстващата стока в срок до два работни дни, считано от момента, в който сте се свързали с нас и сте направили рекламацията.
При гореизброените два случая разходите за връщането на стоката са за наша сметка.
Право на връщане по Чл. 50 от ЗЗП без несъответствия на пратката
Освен в случаите, изброени по-нагоре и при които има някакви несответствия в поръчките ви, цените им и сроковете им на доставка, по силата на член 50 от Закона за защита на потребителите, имате право да ни върнете – ЗА ВАША СМЕТКА – всяка закупена от магазина ни стока в 14 дневен срок от получаването й без да дължите обяснение за връщането:
(1) Ако ни върнете закупеното в оригиналната му опаковка, след като просто сте го прегледали за да проверите изправността и характеристиките му, ние сме длъжни да ви възстановим – в 14 дневен срок след като сте ни върнали стоките – платеното от вас за тях в пълен размер;
(2) Ако ни върнете закупеното без оригиналната му опаковка и след като сте го използвали по начин, различен от описания по-нагоре, ние ви дължим връщане само на част от цената, която сте ни заплатили и сме длъжни да ви я възстановим в 14 дневен срок след като сте ни върнали стоките и сте се съгласили на предложената от нас намалена цена.
Разходите по връщането на стоките в тези два случая са за ваша сметка.
Във всички случаи (точки 1, 2 и 3), с изключение на този, при който откажете да приемете пратка с плащане при доставката (т.нар. наложен платеж с пощенски паричен превод), вие трябва да ни информирате за желанието ви да ни върнете стоки и да получите възстановяване на суми.
Можете да направите това като ни пишете на sales@keten.bg, като ни се обадите на +35928691024 или на +359893443361 или – което е най-лесно – да попълните стандартния Формуляр за връщане, който можете да намерите по следния начин:
(1) Ако сте регистриран и влязъл в профила си потребител, в секцията „Моите поръчки“ във вашия профил, до всяка ваша поръчка има бутон, което ви позволява лесно и бързо да попълните всичко, което ни е необходимо, за да ви върнем дължимото.
(2) Ако не сте регистриран потребител (поръчали сте като Гост) или сте регистриран потребител, който не желае да влезе в профила си, в секцията Доставки (винаги в най-горната част на сайта в близост до Количката) можете да видите всички ваши поръчки, като до всяка от тях има бутон, което ви позволява лесно и бързо да попълните всичко, което ни е необходимо, за да ви върнем дължимото.